Į pradžią > Apmąstymai > Žiniasklaida vs. blogosfera (2): netikėtas palyginimas

Žiniasklaida vs. blogosfera (2): netikėtas palyginimas

2011.01.10

Tęsdamas tai, kas buvo pradėta vakar, po truputi bandau įgyvendinti Zbygniewo Piwacijaus numestą teiginį, jog neblogai būtų, kad blogosfera pradėtų save analizuoti. Man atrodo, jog tai išties pakankamai nebloga idėja, ir aš, kaip žmogus iš šalies karts nuo karto leisiu sau padaryti šiokius tokius pasižvalgymus tiek vienoje, tiek ir kitoje barikadų pusėje, o paskui juos kažkaip išguldyti į daugiau ar mažiau rišlų tekstą. Pradėjau nuo to, ko nelabai mėgstu. Reiktų pereiti ten, kas man labiau prie širdies, kitaip tariant link skaitomos žiniasklaidos ir skaitomų blogų.

Kalbant apie Lietuvos žiniasklaida, dažnai iškyla sunkumų, kadangi pati sąvoka yra plati, galiausiai ir pats turiu įtarimą, jog ją naudoju netiksliai, tačiau manau, kad visi suprantam, apie ką eina kalba – apie profesionalus ir jų santykį su visuomene. Galbūt todėl paprasčiausiai yra eiti per pavyzdžius. Čia turiu prisipažinti, jog vienas mėgstamiausių mano autorių, įsitvirtinusių lietuviškos žiniasklaidos barikadose yra Andrius Navickas. Būtų beveik tobulas atvejis, jeigu iki galo sektų vertybėmis, kurias deklaruoja ir nepamirštu skaičiaus „2“. Šis skaitmuo lyg ir turėtų nurodyti į antrą Dievo įsakymą (kalbant katalikų Bažnyčios formulėmis), skelbianti labai paprastą tiesą: „Neminėk Dievo vardo be reikalo„. Jeigu Andrius Navickas įsiklausytų į bažnyčios mokymą, man atrodo jo tekstai nuo to tik pagerėtų. Nors galima prisiminti ir Senajame Testamente užrašytą šio įstatymo formuluote, jog negalima naudoti Dievo vardo piktam. Galbūt moraliniu požiūriu A. Navicką tai ir gelbėja, tačiau šiek tiek apsunkina skaitytojus.

Kuo ypatingas A. Navickas, kaip tekstų autorius: pirmiausiai reikia pabrėžti, jog jo tekstai yra gilūs, parašyti aiškiai deklaruotos pasaulėžiūros kontekste, ir kas ne mažiau svarbu, juose akivaizdus loginis nuoseklumas. Dar vienas būdingas bruožas Andriaus Navicko tekstams – akiračio platumas. Nuoseklus pasakojimas pakankamai lengvai susiklijuoja, nors kartais šokinėjama tarp perinamų argumentų, bet tai tik dar vienas privalumas. Na, o pats paviršutiniškiausias žvilgtelėjimas į Andriaus Navicko, kaip žiniasklaidai atstovaujančio autoriaus, yra perbėgimas per antraštes ir permetimas akimis, apie ką jis rašo. Čia mano nuomone atsiskleidžia tikrasis autorius, nes jis ne tik rašo profesionaliai, bet ir jo temos apima pakankamai platų interesų lauką: išsakomos nuomonės apie politinius ir socialinius procesus, kabinami ekonominiai klausimai, bandoma nagrinėti valstybės ir bažnyčios santykius, supažindinama su mokslo problemomis, kartais nepasivarginama apžvelgti knygą ar filmą, o kartais parašoma apie lietuviškąją kultūrą ir dar daug kitų temų. Išties, vienas universaliausių autorių.

Be jokios abejonės, yra tam tikras viską jungiantis elementas: etika ir moralė. Ko gero dar vienas stiprus A. Navicko tekstų bruožas – pilietinės visuomenės ilgesys. Ir žinoma labai sveika ironija, ko verta vien ši citata: „Pinigų dideliems atlyginimams, personalinėms pensijoms Lietuvoje, ačiū Dievui, užtenka. Bėda ta, kad trūksta pinigų mažiems atlyginimams ir mažiausioms pensijoms„. Valdžios kritika nėra vulgarizuojama, o kartais vadintina netgi konstruktyvia, kai bandoma ieškoti pasiūlymų…

Bandant ieškoti kažko panašaus lietuviškoje blogosferoje, ko gero vienas iš ryškiausių atitikmenų būtų visiems puikiai žinomas Rokiškis, kartais prisistatinėjantis Rabinovičiumi, bet taip pat turintis ir kitokį vardą ir netgi pavardę. Be jokios abejonės, pirmasis panašumas krenta į akis vien jau iš šių dviejų autorių prisistatymo. A. Navickas kukliai prisipažįsta, jog yra filosofijos daktaras, na o Rokiškis ne mažiau kukliai yra išdėliojęs duomenis apie savo išsilavinimą: „[Esu baigęs – bv] Neakivaizdinę smegenų plovimo doktorantūrą, o paties Galvos Daktaro teikimu nuo 2005 metų turiu profesoriaus ir akademiko laipsnį proto krušimo srityje.“ Akivaizdu, jog juos jungia ir ironija, logikos poreikis, įsitikinimų nuoseklumas (Rokiškio atveju, kartais iki užsispyrimo) ir daugelis kitų bruožų. Galiausiai paskutinė akcija, įvardinta kaip reklamos savaitė kalba pati už save – bendruomeniškumo poreikis ir jo skatinimas.

Visgi lyginant šiuos du asmenis pasijaučia ir akivaizdus skirtumas – tai retorika. Žanras leidžia Rokiškiui savuosius argumentus pasakyti įvairiais kalbėjimo būdais, kartais sulaukiant ir pasipiktinimo…

Share
Kategorijos: Apmąstymai Žymos: ,
  1. skirtumas
    2011.01.10 10:52 | #1

    Pagūglinau Andrių Navicką ir radau tik žiauriai senų straipsnių. Nieko šviežio gūglė nespjaudo. Gal jis naudoja kokį pseudonimą?

    P.S. Reikėjo patarti ieškantiems informacijos apie Rokiškį, kad googlėje paieškotų „bebrai išprievartavo nepilnametę“ ;)))))))

  2. 2011.01.10 11:18 | #2

    @skirtumas
    Skirtumai, pažiūrėk bernardinai.lt Ten tikrai daug ir netgi labai šviežių 🙂 man kažkodėl neatrodė, kad jį reiktų pristatinėti. Tuoj nuorodą kokią sugalvosiu padaryti…

  3. 2011.01.11 20:13 | #3

    Aš labai ilgai galvojau, ką čia tamstai atrašyt į tamstos šitą išpuolį, kuriame mane lyginate ne su kuo kitu, o netgi su pačiu Andriumi Navicku.

    Tai peržengia, drįstu tvirtinti, netgi tą ribą, kai aš sugretinau Nidą Vasiliauskaitę ir Andrių Užkalnį. Tai netgi artėja prie to užribio, kuriame kas nors palygintų Andrių Užkalnį su Artūru Raču, o Rolandą Rastauską -- su Viliumi Normanu. Tai košmariškas disonansas, kurio negaliu paneigti ir netgi jam atsakyti kuo nors.

    Matomai, tamsta esate teisus. Dabar man belieka savyje paieškoti nuoširdžios krikščioniškos moralės bei pamaldumo krislo. Pasiduodu.

  4. 2011.01.12 0:47 | #4

    @Rokiškis
    Problema prasidėtų tuomet, jeigu Tamstos rašiniuose pamaldumas ir krikščioniškosios moralės principai pradėtų imti viršų. Kalbu apie pačią retoriką, nes šie principai akivaizdūs ir paskutiniajame įraše: atjauta ir nesitaikstymas su neteisybę… 🙂
    Šiaip ši įrašų grupė yra skirta tam, jog išryškinti blogosferos pranašumus. Man kažkodėl atrodo, jog jeigu Andrius Navickas nebūtų bernardinuose, o rašytų kur nors kitur, jo tekstai, neįsprausti į prisiimtus pasaulėžiūrinius apsiribojimus būtų daug geresni, o jo rašymo potencialas yra akivaizdus. O čia mes ir atrandame laisvą ir nepriklausomą Rokiškį, kuris rašo ir mintis guldo kaip nori, nors naudojasi ta pačia logika, kartais viską peraštrindamas, kad pamatas diskusijai būtų dar akivaizdesnis 🙂

  5. 2011.01.22 16:18 | #5

    Jei mogui tobulas gyvenimas yra ramus ir l tas tai b tent toks gyvenimas JO SUPRATIMU yra tinkamas..Kitas klausimas b t -- Ar i ties mes daug suprantame apie tai ko mums i tikr j reikia apie tai kas tinka mums?. Pa i r kime vaikus Jie dar nesupranta kaip lengva persivalgyti saldumyn . ird iai miela publika domios naujov s bei visi ka laisv vartotojui Ech net ir draug a ten radau lamei visi svarbiausi yra dabar mano skype kontaktuose..Bet i ties tai li dna Visd lto neradau dar savo antros pusel s o butent ten esanti publika tikrai pad jo u simir ti apie savo vienatv . Na palikim tai atei iai manau greitai pai k s viskas..Kod l altos d jos?.Daugelis nori b ti kur jais net ir tie kurie neturi toki sugeb jim u uot kur ka k i irdies tokie mon s savo k rybines d jas paremia kit moni silpnyb mis Tokie aplamai negalvoja apie pat k rybos proces jei galvoja apie pinigus kuriuos jie gaus kai parduos savo kuryba..Kaip ten beb t a tikrai tikiu jog yra ir nuo ird iai kurian i ir palink siu jiems sekm s jog j kurybos vaisiai nenuskest tarp t dirbtinai prigamint alt d j ……

  6. 2011.01.25 17:55 | #6

    Jei mogui tobulas gyvenimas yra ramus ir l tas tai b tent toks gyvenimas JO SUPRATIMU yra tinkamas..Kitas klausimas b t -- Ar i ties mes daug suprantame apie tai ko mums i tikr j reikia apie tai kas tinka mums?. Pa i r kime vaikus Jie dar nesupranta kaip lengva persivalgyti saldumyn . ird iai miela publika domios naujov s bei visi ka laisv vartotojui Ech net ir draug a ten radau lamei visi svarbiausi yra dabar mano skype kontaktuose..Bet i ties tai li dna Visd lto neradau dar savo antros pusel s o butent ten esanti publika tikrai pad jo u simir ti apie savo vienatv . Na palikim tai atei iai manau greitai pai k s viskas..Kod l altos d jos?.Daugelis nori b ti kur jais net ir tie kurie neturi toki sugeb jim u uot kur ka k i irdies tokie mon s savo k rybines d jas paremia kit moni silpnyb mis Tokie aplamai negalvoja apie pat k rybos proces jei galvoja apie pinigus kuriuos jie gaus kai parduos savo kuryba..Kaip ten beb t a tikrai tikiu jog yra ir nuo ird iai kurian i ir palink siu jiems sekm s jog j kurybos vaisiai nenuskest tarp t dirbtinai prigamint alt d j ……

Komentavimo galimybė šiame įraše yra išjungta.
Popo.lt tinklaraščiai. Hosting powered by   serverių hostingas - Hostex
Eiti prie įrankių juostos